Social media dla firm: Dlaczego jest to tak ważne w dzisiejszych czasach?Jak widzisz, istnieje platforma social media dla każdej firmy, niezależnie od tego, jaka jest Twoja nisza. Ważne jest, aby wybrać tę, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, a także budżetowi. Po znalezieniu platformy, która działa dla Ciebie, można rozpocząć craft strategii marketingowej, która pomoże Ci dotrzeć do grupy docelowej i zachęcić ich do zakupu od Ciebie.

Twitter

Twitter jest szybkim, łatwym i skutecznym sposobem, aby uzyskać wiadomość do mas. Jest chyba najbardziej znany z tego, że jest używany przez celebrytów i osoby publiczne do komunikacji z fanami, pozwalając im dzielić się swoimi myślami, uczuciami i bieżącymi wydarzeniami w czasie rzeczywistym. Jednak jest to również idealna platforma dla firm do wykorzystania. Możesz użyć Twittera do dzielenia się najnowszymi postami, linkami do artykułów i interakcji z potencjalnymi klientami. Dzięki opcji tworzenia wydarzeń na żywo, możesz organizować sesje pytań i odpowiedzi na żywo, wirtualne konferencje lub demonstracje produktów. Dodatkowo, masz możliwość tworzenia ankiet, co jest świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania i uzyskanie informacji zwrotnej od swoich zwolenników.

Snapchat

Podczas gdy Snapchat może nie od razu przychodzi na myśl, gdy rozważamy platformy social media do marketingu Twojej firmy, jest to kolejna niezwykle popularna aplikacja social media. Z szacunkową liczbą 191 milionów użytkowników na całym świecie, jest to świetny sposób na dotarcie do młodszej publiczności. Snapchat służy przede wszystkim do udostępniania zdjęć i filmów między przyjaciółmi. Pozwala użytkownikom tworzyć treści, które znikną po określonym czasie, w dowolnym miejscu od kilku sekund do kilku dni. Jedną z zalet Snapchata jest możliwość tworzenia "Snapów", czyli 10-sekundowych filmików, dzięki którym łatwiej jest szybko wyjaśnić i zademonstrować swój produkt. Snapchat ma zintegrowaną stronę "Discover", która zawiera treści z różnych mediów, w tym The Daily Mail, Cosmopolitan i Vice.

LinkedIn

Istnieje wiele korzyści z korzystania z LinkedIn, nie tylko do marketingu swojej firmy, ale także do zwiększenia swojej kariery. Jest on przede wszystkim zaprojektowany tak, aby łączyć Cię z innymi profesjonalistami w Twojej branży, jak również z osobami poszukującymi pracy. LinkedIn ma nieodłączną zaletę, ponieważ został zaprojektowany specjalnie do użytku biznesowego. To świetny sposób na stworzenie profesjonalnego wizerunku firmy, a także na utrzymywanie kontaktów z przedstawicielami branży i potencjalnymi klientami. Możesz użyć LinkedIn do stworzenia szczegółowego profilu, zawierającego historię pracy, wykształcenie, umiejętności i osiągnięcia. Możesz też wykorzystać go do łączenia się z innymi profesjonalistami na całym świecie, a także z firmami i rekruterami. Co więcej, masz możliwość stworzenia bloga, na którym możesz publikować artykuły, wskazówki i porady związane z Twoją branżą.